سيستم كنترل ضربه در موتور خودرو و آناليز سيگنالي آن

در شرايط مختلف كاري

نمونه ای از يک سنسور ضربه و قسمت های آن

نویسندگان :
سجاد همتي ، مهدي کريمي ، نبرد حبيبي ، کامران رحمانی

چكيده :
سيستم هاي كنترلي موتور در خودرو از چهار گروه اصلي، كنترل آلايندگي، كنترل حالت آيدل، كنترل ضربه و در نهايت تعادل سيلندر تشكيل شده است. در اين بين يكي از سيستم هاي كنترلي بسيار مهم كنترل ضربه   بوده که اين كنترل توسط سنسوري با كارايي دقيق صورت مي گيرد. با توجه به شرايط و پارامتر هاي ورودي ، موتور نياز به تنظيم با شرايط جديد را دارد. با حركت اين سنسور سيگنال هايي در داخل آن توليد شده كه به واحد كنترل الكترونيكي  ارسال مي گردد. در واقع هر چه اين ضربات در موتور بيشتر باشد، اين سيگنال هاي ورودي غيرپريوديك و سوزني شكل بيشتر توليد خواهند شد.در مقابل واحد كنترل الكترونيكي با گرفتن اين سيگنال ها و تخمين ميزان شدت آنها با كاهش متناسب آوانس لحظه اي و غني كردن همزمان مخلوط سوخت و هوا در جلوگيري از اين مشكل مسمر ثمر واقع مي شود. در اين مقاله به بررسي نوع عملکرد سنسور و بحث پردازش سيگنال توليدي در اين سنسور ها و همچنين نوع كنترل آن و اينكه چگونه اين ضربات كنترل مي شوند،  پرداخته خواهدشد.

دانلود مقاله